Ta del av våra skötselråd för fönster och dörrar. Allt från hur du smörjer beslagen, rengör olika sorters glas och tar bäst hand om din ytterdörr.
Eftermarknad
Service och garanti
Har du stött på problem med dina fönster och dörrar, eller med montaget? Ingen fara, vi finns här för att hjälpa dig.
Dörr- och fönsterbyte med Elitfönster På Plats
Har du bytt fönster och dörrar med oss på Elitfönster På Plats och stött på problem? Då kan du alltid kontakta din fönsterrådgivare som du har haft kontakt med tidigare eller vår kundtjänst för att få hjälp.
Har du ett ordernummer eller ID-nummer på dina produkter kan du även själv göra en felanmälan. Det är enkelt, längre ner förklarar vi hur du gör.
Nybyggnation, återförsäljare eller annan leverantör
Har du ett nybyggt hus, köpt dina produkter hos en återförsäljare i bygghandeln eller en annan leverantör än oss på Elitfönster På Plats? Då kan du vända dig dit för att få hjälp att göra en felanmälan. Du kan också kontakta Elitfönster om du har frågor.
Våra skötselråd
Så tar du hand om dina fönster och dörrar
Letar du efter reservdelar?
Vill du beställa reservdelar till dina fönster eller dörrar? Då kan du enkelt beställa hem det via Elitfönsters Tillbehörsbutik.
Bra att veta
Felanmälan
Så fungerar det
Här kan du läsa om hur du gör en felanmälan till eftermarknad och hur ditt ärende hanteras.
Vanliga frågor och svar
Börjar ditt fönster bli trögt att öppna och stänga? Då kan du testa att smörja beslagen på fönstret med låsolja. Det brukar ofta råda bot på problemet. Vi rekommenderar att du smörjer beslagen minst 1-2 gånger per år, oavsett om fönstret kärvar eller inte.
Kan du inte alls öppna eller stänga ditt fönster kan spanjoletten (låsmekanismen) behöva bytas ut. Läs vår fulla guide om spanjoletter.
Har du gjort ett fönsterbyte med oss på Elitfönster På Plats och fått problem med dina fönster är du alltid välkommen att kontakta din lokala fönsterrådgivare eller vår kundtjänst.
För att garantiåtagandet ska uppfyllas ska du som konsument följa Elitfönster På Plats skötselanvisningar. Elitfönster På Plats ersätter inte skada som uppkommit på grund av bristande underhåll eller skada orsakad av att produkten utsatts för yttre påverkan eller onormal hantering. Vidare gäller inte garantin efter åtgärd som inte föreslagits av Elitfönster På Plats. Garantin gäller från och med att avtalad betalning gjorts till Elitfönster På Plats.
Kondens på utsidan av glasrutan är ett tecken på att du har fönster med hög isoleringsförmåga (lågt u-värde). Anledningen till att det bildas kondens är att yttertemperaturen på den utvändiga glasskivan har sjunkit under uteluftens temperatur, och det inre glaset släpper igenom minimalt med värme.
Har du kondens inuti, eller på insidan av fönstret? Då kan något vara fel...
Sats- och turnummer hittar du på karmens sida på en etikett med ett ID-nummer på.
Vi reparerar inte fönster hos oss. Har du gjort ett fönsterbyte med oss på Elitfönster På Plats och fått problem med dina produkter? Då är du välkommen att kontakta din fönsterrådgivare som du har haft kontakt med sen tidigare eller vår kundtjänst, så hjälper vi dig.
Har du köpt Elitfönsters produkter från en annan leverantör än oss på Elitfönster På Plats? Till exempel via en återförsäljare i bygghandeln eller nybyggnation. Då kan du vända dig till ditt inköpsställe för att få hjälp.
Livslängden på en ytterdörr beror på material och underhåll, men också hur utsatt den är för väder och vind. Generellt kan en ytterdörr hålla i flera decennier om den underhålls på rätt sätt.
När du byter fönster eller dörr med Elitfönster På Plats kan du även beställa tillbehör så som persienner, plisségardiner eller myggnät.
Behöver du tillbehör eller reservdelar rekommenderar vi att du utforskar Elitfönsters tillbehörsbutik. Där kan du enkelt beställa hem dina reservdelar.
Till Elitfönster Tillbehörsbutik
Du kan också vända dig till en återförsäljare för Elitfönster i bygghandeln.